Directeur Adjoint de Magasin/retail Assistant Store Manager

November 5 2024
Industries Retail , Textile, Luxury, Cosmeticals
Montreal, QC • Full time

Who We Are:

Since 1906, New Balance has empowered people through sport and craftsmanship to create positive change in communities around the world. We innovate fearlessly, guided by our core values and driven by the belief that conventions were meant to be challenged. We foster a culture in which every associate feels welcomed and respected, where leaders and creatives are inspired to shape the world of tomorrow by taking bold action today.

QUI NOUS SOMMES

Depuis 1906, New Balance a permis aux gens grâce au sport et à l'artisanat de créer un changement positif dans les communautés du monde entier. Nous innovons sans crainte, guidés par nos valeurs fondamentales et animés par la conviction que les conventions étaient censées être remises en question. Nous favorisons une culture dans laquelle chaque associé se sent accueilli et respecté, où les dirigeants et les créatifs sont inspirés à façonner le monde de demain en prenant des mesures audacieuses aujourd'hui. À New Balance, Nous Avons Maintenant.

MISSION DE L'EMPLOI:
Le rôle d'un directeur de magasin adjoint à la vente au détail est de soutenir les objectifs de vente et les tâches opérationnelles du directeur du magasin. Ils aident également à embaucher, former et développer le personnel tout en cultivant une culture qui reflète les valeurs fondamentales de New Balance (intégrité, travail d'équipe et satisfaction totale de la clientèle). En l'absence du directeur du magasin, l'ASM se met à sa place et dirige le magasin.


PRINCIPALES RESPONSABILITÉS:

  • Créer et maintenir une culture de « satisfaction totale de la clientèle »
  • Aidez votre directeur de magasin à atteindre les repères financiers et les objectifs opérationnels
  • Collaborer avec le directeur du magasin et le directeur de district pour exécuter des plans de vente stratégiques
  • Soyez un leader ! Encadrer et développer votre personnel ; leur succès = votre succès
  • Aider à coordonner les opportunités de bénévolat pour développer notre marque au sein des communautés que nous servons
  • Aider au traitement de la paie et à la rédaction des horaires pour les associés du magasin
  • Passez à la tête de l'équipe lorsque le gestionnaire de magasin n'est pas disponible


CONDITIONS REQUISES POUR RÉUSSIR:

  • B.A. en administration des affaires ou dans un domaine connexe préféré
  • Maîtrise des systèmes de point de vente et de Microsoft Office
  • Connaissance des opérations de vente au détail telles que les ventes, le service à la clientèle, le merchandising, le contrôle des stocks, la préparation du budget du magasin et la prévention des pertes
  • Capacité démontrée de diriger et de faire partie d'une équipe
  • Volonté de travailler selon un horaire flexible pour répondre aux exigences d'un commerce de détail prospère, ce qui peut impliquer de travailler les week-ends et les jours fériés
  • Capacité de soulever 4 lb en permanence ; soulever un maximum de 8 lb à l'occasion ; s'agenouiller ou s'accroupir fréquemment ; déplacer des boîtes de produit jusqu'à 50 lb (avec de l'aide si nécessaire) ; rester debout pendant de longues périodes ; monter des échelles de temps en temps ; monter fréquemment et descendre des escaliers (selon l'endroit)

Employeur de l'égalité des chances

New Balance offre des chances égales à tous les associés actuels et potentiels et prend des mesures positives pour s'assurer que l'emploi, la formation, la rémunération, le transfert, la promotion et d'autres conditions, conditions et privilèges d'emploi sont fournis sans égard à la race, à la couleur, à la religion, à l'origine nationale, au sexe, à l'orientation sexuelle, à l'identité de genre, à l'âge, au handicap, aux informations génétiques et / ou au statut d'ancien combattant de la Médaille du service des forces armées, ancien combattant récemment séparé, ancien combattant handicapé qualifié ou autre ancien combattant protégé.

Who We Are:

Since 1906, New Balance has empowered people through sport and craftsmanship to create positive change in communities around the world. We innovate fearlessly, guided by our core values and driven by the belief that conventions were meant to be challenged. We foster a culture in which every associate feels welcomed and respected, where leaders and creatives are inspired to shape the world of tomorrow by taking bold action today. At New Balance, We Got Now.


JOB MISSION:
The role of a Retail Assistant Store Manager is to support the sales goals and operational duties of the Store Manager. They also help hire, train, and develop staff while cultivating a culture that reflects the core values of New Balance (integrity, teamwork, and total customer satisfaction). In the absence of the Store Manager, the ASM steps into their shoes and runs the store.

MAJOR ACCOUNTABILITIES:

  • Create and maintain a "Total Customer Satisfaction" culture
  • Help your Store Manager hit financial marks and operational objectives
  • Collaborate with Store Manager and District Manager to execute strategic sales plans
  • Be a leader! Coach and develop your staff; their success = your success
  • Help coordinate volunteer opportunities to build our brand within the communities we serve
  • Assist with processing payroll and writing schedules for store associates
  • Step up to lead the team when Store Manager is unavailable


REQUIREMENTS FOR SUCCESS:

  • B.A. in Business Administration or related field preferred
  • Proficiency with POS systems and Microsoft Office
  • Knowledge of retail operations such as sales, customer service, merchandising, inventory control, store budget preparation, and loss prevention
  • Demonstrated ability to lead and be part of a team
  • Willingness to work a flexible schedule to meet the demands of a thriving retail business, which may entail working on weekends and holidays
  • Ability to lift 4 lbs. constantly; lift maximum 8 lbs. occasionally; kneel or squat frequently; move boxes of product up to 50 lbs (with assistance if necessary); stand for extended periods of time; climb ladders occasionally; frequently climb and descend stairs (depending on location)

Flexible Work Schedule

For decades we have fostered a unique culture founded on our values with a particular focus on in-person teamwork and collaboration. Our hybrid model encourages rich in-person experiences, showcasing our commitment to teamwork and connection, while providing high levels of flexibility to associates. North American office-based associates are expected to come into the office on Wednesdays, with other occasional in-office days for in-person meetings and events as needed. Our offices are fully open and amenities are available across our North American office locations.

Equal Opportunity Employer

New Balance provides equal opportunities for all current and prospective associates and takes affirmative action to ensure that employment, training, compensation, transfer, promotion and other terms, conditions and privileges of employment are provided without regard to race, color, religion, national origin, sex, sexual orientation, gender identity, age, handicap, genetic information and/or status as an Armed Forces service medal veteran, recently separated veteran, qualified disabled veteran or other protected veteran.

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